Savjeti: Šta učiniti kada dizelaš neće da upali zbog niskih temperatura?
Minus 10, minus 15, minus 20! Front sibirske hladnoće ove je godine stigao i do naših prostora. Vozači zbog zimskih vremenskih uslova mog imati dosta problema, a posebno vozači automobila pokretanih dizelskim gorivom.
Pa podsjetimo se stoga, zašto su debeli minusi noćna mora za vozače dizelaša i šta uraditi ako neće da upali.
Parafin se u dizelskom gorivu, naime, na niskim temperaturama kristalizira, a ti kristali začepljuju pore filtera goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a kad se povećaju dovoljno da blokiraju protok goriva kroz filter, motor se ne može pokrenuti.
Kod modernijih motora proizvođači tom problemu doskaču ugradnjom grijača u kućišta filtera, pa se problem rjeđe događa. Uz to, dizelskom gorivu na pumpama se dodaju aditivi, ovisno o razdoblju godine, a kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju i senzore koji otkrivaju vodu na dnu filtera i paljenjem žute lampice upozoravaju vlasnika da je vrijeme za akciju. Na dnu dizelskih filtera obično se, naime, nalazi vijak za ispuštanje vode. Kad lampica zasvijetli, obavezno je ispustite ili još bolje zamijenite filter. Mirnije ćete spavati, a trošak nije veliki.
Kod dizelaša pumpe za ubrizgavanje posebno pate zimi, jer se podmazuju isključivo samim gorivom. Ako zbog kristaliziranja parafina nastane šteta na pumpi ili brizgaljkama, garancija se ne priznaje.
Problem nastaje i kada se rijetko ili malo vozite, a vlasnik ste dizelaša koji s jednim rezervoarom može preći i više od 1000 kilometara, pa u najveću zimu, kad je gorivo na pumpama aditivirano do -15 °C, uđete s gorivom kupljenim potkraj septembra i aditiviranim do 0 °C. Na agregatu za točenje goriva istaknuta je naljepnica o klasifikaciji goriva.
Uzmimo za primjer da ste dizelašem krenuli na skijanje u Alpe, gdje je jutarnja vanjska temperatura -20 °C, a u rezervoaru imate naš, domaći eurodiesel aditiviran za upotrebu na -15 °C ili čak -10 °C. Automobil ćete preko noći ostaviti na otvorenom ispred hotela, pa biste ujutro mogli imati problem. Zato je najbolje čim prije natočiti lokalno dizelsko gorivo, aditivirano za lokalne uslove, ili jednostavno kupiti aditiv koji će tačku filtrabilnosti dodatno sniziti. Sadrži tvari koje se vežu na kristale parafina i sprečavaju njihovo povećavanje s padom temperature, pa ne mogu začepiti filter. Na etiketi ćete vidjeti koliko je aditiv jak (u prosjeku snižavaju tačku filtrabilnosti za dodatnih 20 °C). Bočica, ovisno o proizvođaču, stoji od 20 do 25 KM. Čitajte uputstva i ne pretjerujte s dozom.
Ako vam se dizel i smrzne, ne očajavajte. Ne forsirajte s verglanjem, ako ne ide – ne ide. Parafin se već kristalizirao, samo ćete iscrpiti, pa možda i oštetiti akumulator ili elektropokretač. Automobil radije odgurajte u podzemnu garažu ili toplije mjesto. Čak i parkiranje iznad šahta kanalizacije (ciljati motorni prostor) daje dobre rezultate, jer iz njega izlazi topao zrak, ali budite strpljivi, popijte kafu i vratite se za sat vremena.
Ako možete dovesti struju kablom, ugrijte filter i sistem za ubrizgavanje fenom za kosu. Jasno, budite pažljivi da ne rastopite plastiku ako koristite radionički fen, dok frizerski možete ostaviti da radi pod zatvorenom haubom bez brige – naciljajte filter, zatvorite haubu i ostavite ga desetak minuta.
Legende o točenju benzina u rezervoar neće upaliti, a i možete oštetiti dijelove sistema ubrizgavanja, pogotovo na novijim dizelašima. Pretjerate li, možete u potpunosti uništiti motor (nekontrolisano izgaranje smjese) ili će ga elektronika zaustaviti, pa ćete biti prisiljeni zvati servis. Isto vrijedi i za paljenje vatre ispod motora.
Izvor: bportal.ba