Psiholog otkriva: Ovu boju izbjegavajte jer je simbol SIROMAŠTVA i propadanja
Plavo odijelo kolege iz kancelarije, crvena maturska haljina drugarice iz klupe ili žuti šešir kraljice Elizabete na svečanom događaju nisu samo puka slučajnost. Jer naše skrivene misli i osjećanja ne odaju samo govor tijela i izraz lica. Mada vam se možda na prvi pogled ne čini tako, i boja odjeće koju biramo govori mnogo o našem raspoloženju.
– Psihološke teorije nam poručuju da izborom garderobe predstavljamo sebe, ali ne nužno u boljem svjetlu, već jednostavno tačnije i preciznije. Psihologija ima i naziv za poruke koje šaljemo odjećom ili modnim detaljima koje nosimo: to su estetske poruke – kaže Jelena Milošević, psiholog, i dodaje da one često daju informacije o kulturi ili supkulturi kojoj pojedinac pripada, nerijetko o staležu i društvenom statusu, a ponekad i o osobinama ličnosti.
Bojama komuniciramo direktno jer, za razliku od riječi, njih ne treba prevoditi u slike. Tako neke nijanse imaju kulturološki univerzalna značenja, pa takozvane tople boje – žuta, narandžasta i crvena – djeluju stimulativno i asociraju na poletnost. Dakle, slijedeći put kad se zapitate šta da obučete, razmislite o tome kakvu poruku želite da pošaljete. Iako je suština u onome što govorite, mala pomoć neverbalnih znakova svakako nije naodmet.
Crvena se, na primjer, najčešće povezuje sa borbom i radošću, a oni koji je nose djeluju atraktivnije.
Žuta se povezuje sa svjetlošću i uglavnom joj se pripisuju pozitivna značenja poput optimizma.
Narandžasta boja se ne preporučuje govornicima jer se često povezuje sa vulgarnošću i nevjerstvom.
Plava boja šalje poruku i da je sagovornik inteligentan i vrijedan.
Pored plave, i ljubičasta ima sedativno i umirujuće dejstvo, s tim što ova boja simboliše i konflikte i povezuje se sa napetošću i tajnovitošću.
Studije su pokazale i da ljude obučene u bijelo doživljavamo kao bezlične i hladne, ali ovu boju povezuju i sa vrlinama i čistoćom. Bijela garderoba je dobar izbor ako želite da prenesete poruku o promjenama koje slijede.
Siva se pak povezuje sa neodlučnošću, bezosjećajnošću i pasivnošću, pa je izbjegavajte ako biste da ostavite dobar utisak.
Crna, s druge strane, sugeriše da je ono o čemu se priča jako kompleksno i opterećujuće.
Zelena inače simboliše buđenje života i prirode, međutim, ljudi u odjeći ove boje često nam se čine dosadni, ali i tolerantni, spremni na kompromise.
Boja koja se nikako ne preporučuje za javne nastupe je braon, uglavnom zato što podsjeća na propadanje i siromaštvo.
Da su boje vrlo važne u neverbalnoj komunikaciji, govori nam i to što se kravate državnika i političara pažljivo biraju. Pokazalo se da crvena kravata šalje poruku o snazi i ambiciji, ali i povjerenju. Ružičasta sugeriše podršku i solidarnost sa ženama. Plava kravata je omiljena među biznismenima jer utiče na njihovo samopouzdanje, a s druge strane, šalje poruku o otvorenosti, miru i sigurnosti.
Izvor: blic.rs