Novi vozovi će biti brzi KAO AVIONI
Jedna od najvećih kineskih investicija u 21. vijeku, u ljutoj konkurenciji punoj superprojekata koji ruše rekorde, je izgradnja najveće svjetske mreže ultrabrzih željezničkih linija.
Iako se Kina ponosi s više od 20.000 kilometara pruga na kojima vozovi voze brzinama i do 350 km/h, njihovi planovi ne staju na tome. Državna kompanija “China Railway Rolling Stock Corp Ltd.” počet će s istraživanjem i razvojem voza koji vozi na principu magnetne levitacije i može dostići brzine do 600 kilometara na sat.
– Cilj ovih projekata je pokrenuti domaću tehnologiju i standardne sisteme za novu generaciju srednjebrzih i ultrabrzih magleva i postići da ta tehnologija uđe u globalnu upotrebu – rekao je zamjenik direktora CRRC-a Sun Bangčeng.
Ukupna investicija zasad iznosi za Kinu skromnih 476 miliona dolara, od čega će većinu osigurati sama kompanija. Još 2002. godine baš u Kini je otvorena prva komercijalna linija magleva koja spaja međunarodni aerodrom Šanghaj Pudong i metro stanicu u gradu. Trideset kilometara dugu liniju su projektovali i izgradili Nijemci, a na njoj voze Simensovi vozovi brzinom i do 430 kilometara na sat.
Iako su Kinezi htjeli da otkupe prava na njemačku tehnologiju, to se na kraju nije ostvarilo i šangajska linija ostala je jedina u državi. Dok Kinezi počinju s R&D fazom magleva, Japanci već grade najdužu i najbržu liniju na kojoj će vozovi brzinama do 500 km/h lebdjeti iznad “pruge”.
Njihov maglev projekt povezaće Tokio i Osaku na 438 kilometara dugoj liniji koja će na 90 odsto dužine biti ili u tunelima ili na vijaduktima. Ultrabrza linija dobila je naziv Čuo Šinkansen, a očekuje se da će biti završena najkasnije do 2045. godine (dionica od Tokija do Nagoje trebalo bi da bude u prometu od 2027.), a japanska vlada namjerava da ubrza izgradnju.
Izvor: blic.rs