Kratka istorija porodice Cartier: Neprikosnoveni draguljari svih kraljeva i kraljica
Francuska kultura nam je definitivno podarila najsjajnija poglavlja u istoriji zlata i nakita. Prefinjen, elegantan, kreiran i izrađivan najpreciznijim tehnikama, francuski nakit je od početka svog postojanja stvarao i diktirao modu koju su ostale zapadnoevropske zemlje rado prihvatale, a posebno u 19. vijeku kada je francuska moda imala najveći uticaj u međunarodnoj politici.
Još od Luja XIV pa do pada Napoleona III je francuska kultura, a samim tim i nakit, preživjela turbulencije, razaranja i previranja. To je dovelo do pustošenja francuskih riznica, rasipanja i krađe dragulja i ostalih dragocjenih komada. Ono što je do danas opstalo je tek blijedi odsjaj onoga što je nekad bio čitav svijet pun svjetlosti.
Cartier. Vjerovatno nije potrebno specjalno predstavljanje. Italijanski književnik Gianni Guadalupi ga je fenomenalno opisao – kralj draguljara i draguljar kraljeva.
Cartier je našao načina da povuče sa sobom svu magiju francuskog filigranskog naslijeđa i stvori kult i brend koji cijeli svijet danas sa divljenjem gleda. Začetnik Cartier dinastije je Louis Francois Cartier, stari zlatar sa izuzetnim umjetničkim i preduzetničkim vještinama. Prvu radionicu je otvorio 1847. godine u pariskoj ulici Montorgueil 29, a 1852. godine se seli blizu Palais-Royalea, a 1859. na Boulevard des Italiens, omiljeno mesto najpoznatijih ličnosti tog doba.
U početku je prodavao nakit pariških majstora, a kasnije započinje svoju proizvodnju pod nadzorom Alfreda Cartiera, koji je preuzeo posao od svog oca 1894. godine. U ulici De la Pais, koja se smatra domom francuskog haute joaillerie i haute couture, Cartier je doživio prvo modno krunisanje 1899. godine.
Iz braka Alfredovog sina Louisea i Andrée-Caroline Worth, kćerke tadašnjeg slavnog modnog kreatora, rodilo se mnogo pogodnosti za dalji razvoj Cartiera u svijetu biznisa i umjetnosti. Krunisanje Edwarda VII u Londonu je ‘povuklo nogu’ za naredne uspjehe, i tako se otvara i ogranak firme Cartier u Londonu, koju je vodio Louiseov mlađi brat Jascques. Naravno, gdje je London, tu je i New York, pa tako srednji Alfredov sin otvara radnju na Petoj Aveniji. Louis Cartier je bio taj koji je kanonizovao novi umjetnički jezik ove pariške kuće. Stil vjenčića koji je bio omiljen među Parižankama je uspješno vodio bitku sa tadašnjim uticajima art nuvoa koji je bio u svoj snazi svog razvoja.
Prva značajna promjena u dizajnu i stilu se dogodila 1907. godine kada je Cartier počeo da kreira nakit u geometrijskim oblicima. Uticaj istočnjačke umjetnosti donosi jake kontraste boja i kombinaciju dragog kamenja u tehniku izrade nakita ove kuće. Žad, oniks, gorski kristal, korali i sedefasto kamenje unose potpunu revoluciju u njihovom radu. Paralelno im se majstori usavršavaju u radu sa emajlom. Tutti Frutti kolekcija nastaje u periodu između dva svjetska rata i nosi sa sobom duh Egipta, Persije, Indije, Kine i Japana.
Cartierova najslavnija djela nastala u saradnji sa Jeanne Toussaint, njegovom pratiljom i saradnicom, su nakit, večernje torbice, satovi i tabakere. Najpoznatiji je vjerovatno flamingo koga su 1940. napravili za Vojvotkinju od Windsora. Kreacije koje oduzimaju dah su nastale poslije rata, kao što su poznati broš Panter. Ovaj predator od dijamanata i safira je smješten na nebrušeni safir od 152,35 karata.
Već šezdesetih i sedamdesetih godina sve imućnije dame, glumice, pjevačice i princeze mahnito kupuju sve što izađe iz Cartierove radionice.
Izvor: momentsofluxury.wordpress.com