Je li Coca-Cola stvarno osmislila lik Djeda Mraza kakvog znamo?

Postoji zabluda kako je Coca-Cola svoj prepoznatljivi crveno-bijeli logo pretočila u odijelo Djeda Mraza i stvorila njegov lik kakvog znamo danas. Iako se pomenuto često daje kao primjer jednog od najboljih marketinških poteza u istoriji, to ipak nije istina.

Prvi poznati crtež Djedice u crvenom odjelu s bijelim krznom nastao je 1881. godine a naslikao ga je Thomas Nast.

Kažu da božićno doba započinje tek kada se na televiziji pojavi Coca-Colina reklama. Prepoznatljiva zvonka muzika, svi sretni i veseli, kamion koji putuje kroz snijeg i na kraju Djed Mraz koji namiguje.

Coca-Cola nije osmislila, ali je popularizovala ovakav lik

Uvriježeno je mišljenje kako je upravo ova kompanija svoj prepoznatljivi crveno-bijeli logo još početkom 20. vijeka pretočila u odijelo Djeda Mraza, te kako je zapravo Coca-Cola osmislila lik Djedice kakvog znamo danas.

Ali,da li je to zaista tako?

Odgovor je – ne! Iako je spomenuta kompanija neminovno najzaslužnija za popularizaciju lika u ovom obliku, Djed Mraz kakvog znamo danas nastao je pola vijeka prije.

Od zastrašujućeg trola do veselog i debeljuškastog djedice

Lik Djeda Mraza potiče od kršćanskog sveca Nikole. Sekularni lik Djeda Božićnjaka nastao je tokom protestantske reformacije, započete u britanskoj kolonijalnoj Americi. Američka verzija Djeda nastala je u tada New Amsterdamu prema holandskoj verziji kršćanskog sveca, pod imenom Sinterklaas.

Kroz istoriju Djed je prikazivan u različitim oblicima – od visokog mršavog čovjeka, pa sve do malog trola zastrašujućeg izgleda.

Djed Mraz Haddona Sundbloma iz 1931.

Prvi poznati crtež Djedice u crvenom odjelu s bijelim krznom naslikao je davne 1881. godine Thomas Nast, prema liku iz dječje pjesmice.

Upravo je ovaj crtež Coca-Cola koristila kao predložak za svoju božićnu reklamu u The Saturday Evening Postu iz 1920. godine, stoji na službenoj stranici kompanije. Ipak, smatrali su kako lik nije dovoljno radostan i veseo, pa su nekoliko godina kasnije, 1931. kada je i krenula popularizacija reklama u časopisima, angažovali ilustratora Haddona Sundbloma.

Sundblom je kao model koristio svog komšiju, a nakon njegove smrti ilustrator je sam sebi služio kao model. Upravo je njegov crtež popularizovao ovakav lik Djeda, zbog čega se i proširila glasina kako ga je Coca-Cola i osmislila.

Djed Mraz Thomasa Nasta iz 1881.

Od 1931. do 1964. kada je Sundblom naslikao svoju posljednju verziju, Djedica je u reklama dostavljao igračke i igrao se s njima, uveseljavao dječicu, a u pauzama uživao u Coli. Originalne Sundblomove slike nastale tehnikom ulja na platnu prilagođene su reklamama u brojnim časopisima, billboardima, posterima, kalendarima, ekranima u trgovinama i lutkama, a kolekcionari širom svijeta izdvajaju velike svote novca upravo za te predmete.

Izvor: srednja.hr

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti