Facebook će kažnjavati ‘clickbait’ naslove! Evo i kako …
Dosta vam je “iznenadit će vas …”, “šokantna izjava …” i sličnih gluposti koje vam portali dnevno serviraju u NewsFeed? E, pa dosta je i Facebooku koji se odlučio ozbiljno pozabaviti clickbait naslovima i – kazniti one koji ih proizvode.
Uprava društvene mreže ručno je klasifikovala desetine hiljada naslova poput ‘kad je pogledala ispod kauča i vidjela ovo … ŠOKIRALA se’, ‘stavio je bijeli luk u cipelu, ono što se dogodilo je NEVJEROVATNO’ ili ‘pas je zalajao na dostavljača, a njegova reakcija je NEPROCJENJIVA’.
Svi svakodevno nailazite na ovakve naslove, a možda ste i kliknuli na neke od njih. Ipak, odsad Facebook daje sve od sebe da vaš News Feed pročisti od stranica koje namjerno prikrivaju ili manipulišu određenim informacijama u naslovima, piše TechCrunch.
Umjesto da se jednostavno proglasi za ‘clickbait’ (mamac za klikove’, svaki naslov dobiva ocjenu na osnovu toga koliko je ‘šokantan’, ‘nevjerojatan’ ili jednostavno – loš, tako što algoritam prepoznaje fraze koje se najčešće koriste da bi se naslov pojačao.
Što je veća ocjena naslova, to će biti veća kazna za čiatvu stranicu jer će cijeli njihov sadržaj, a ne samo ti naslovi, biti slabije vidljivi na News Feedu.
“Ukoliko dnevno objavljujete 50 linkova, a samo jedan od njih je ‘clickbait’, ova promjena na vas neće utjecati. Ali, ako spamate i po cijeli dan postavljate neiskrene naslove, ovo će bitno promijeniti vašu vidljivost na Facebooku”, rekao je potpredsjednik menadžmenta proizvoda News Feed-a, Adam Moseri.
Postoji i rješenje ako se web stranica odluči vratiti na pravi put i prestati postavljati takve naslove, Facebook će ih ‘pomilovati’ i vratiti ih među vidljive objave.
S obzirom da algoritam identifikuje ovakvu prevaru i na razini stranice, ali i URL stranice, ‘spameri’ se ne mogu izvući tako što će pokušati s nove stranice postavljati iste gluposti jer će Facebook prepoznati njihove namjere i ponovno ih kazniti.
Izvor: metro-portal.rtl.hr