Malo je ko vjerovao u ovo: “Hitno slijetanje aviona zbog NLO-a!”
Španski putnički avion “supercaravelle” 11. novembra 1979. je bio primoran da hitno sleti u grad Manises u provinciji Valencia, jer su ga pratila dva čudna crvena svjetla. Ovaj slučaj, koji je decenijama okupirao ljubitelje misterija, još uvijek je obavijen velom tajne
Malo je ko vjerovao u ovo: “Hitno slijetanje aviona zbog NLO-a!”
Nevjerovatno, ali to je činjenica. Turbomlazni avion kapaciteta do 109 putnika u vlasništvu tadašnje španske aviokompanije TAE (Trabajos Aereos i Valores), bio je prinuđen da skrene sa kursa nakon slučajnog sudara sa dva velika crvena svjetla. Hitno slijetanje letjelice koja je iz Palma de Mallorce letjela za Santa Cruz de Tenerife, izvršeno je na aerodromu Manises u blizini grada Valencia, u istoimenoj španskoj provinciji.
Priča se tu nije završila. Dok je putnički avion slijetao u Valenciu, borbeni avion je poletio iz Albacetea da bi izvršio misiju “identifikacije i presretanja cilja”.
Avion se “sudario” sa svjetlima, ali dopisnik ABC Semprún Guillén napisao je tada da nije uspio da ih zaustavi:
– Lovac “mirage F-1”, 141. španskih vazduhoplovnih snaga nekoliko puta je pokušao da presretne NLO. Međutim, neidentifikovani objekat uvijek se iznova udaljavao, uprkos činjenici da je ovaj tip vojne letjelice sposoban za brzinu od 2.300 kilometara na sat.
Kada je putnički avion sletio, novinar španskih dnevnih novina ABC pitao je pilota “supercaravelle” Francisco Javier Lerdo de Tejada neizbježno i, naravno, logično pitanje: “Da li mislite da ste vidjeli leteći tanjir?” Odgovor je bio dvosmislen: “Teško je odgovoriti. Da znam kako izgledaju, rekao bih, ali ne mogu.”
Vojni pilot sve potvrdio
De Tejada je takođe primijetio: “Siguran sam samo da je to bilo nevjerovatno brza letjelica sa nevjerovatnom manevarskom sposobnošću”. Tako se pojavio “slučaj Manises” – misterija, čija je istraga došla do španskog parlamenta. Cijela država je pokušala da riješi zagonetku, čije rješenje do sada nije pronađeno.
Šta su putnici vidjeli te noći, 11. novembra 1979? Mnogo je teorija i stručnjaka koji su pokušali da razotkriju ovu misteriju. Nakon proučavanja događaja, novinar i istraživač David Cuevas ne isključuje da je to bila neka vrsta američkog vojnog testa. Međutim, pilot “miragea” potvrdio je da su svjetla postojala. David Cuevas to potvrđuje u intervjuu za ABC.
On, međutim, primjećuje da “ne možemo zanemariti prisustvo 6. flote SAD u Sredozemlju u to vrijeme”.
– Štaviše, ne smijemo zaboraviti da su Amerikanci uvijek smatrali da je Španija poligon za testiranje. Mogao bih da navedem puno sramnih primjera kada su ljudi prijavljivali NLO-e, za koje se zapravo ispostavilo da su avioni američkih vojnih snaga na vježbi po nebu Španije – rekao je Cuevas.
On, kao i njegove kolge složili su se u jednom – pilot putičkog aviona je imao veliko iskustvo. Služio je kao vojni pilot u Africi i više puta je spuštao letjelice sa rupama od metaka. Nije ga lako uplašiti, rekli su rođaci pilota.
Tajanstveni slučaj
A, evo kako je on opisao susret sa misterioznim svetlima: “Poletjeli smo sa aerodroma Palma de Mallorca u 23:47 po lokalnom vremenu i avion je bio u savršenom stanju. Broj leta – TAE 297, pratili smo rutu Mallorca – Tenerife – Las Palmas. U avionu je bilo 109 turista iz Salzburga (Austrija), četiri člana posade i pilot.”
Let se odvijao, kao i obično, krstarećom brzinom od oko 800 kilometara na sat. Bar dok nisu počeli da lete iznad Ibize. Tačno u 23:03, Francisco Javier Lerdo de Tejada primio je poziv iz kontrole leta Barcelone.
“Obavješten sam o pomorskom signalu opasnosti od 121,5 MHz. Izvor je bio oko četrdeset milja zapadno od Valencie “.
Ovo nije bilo prvi put. To je već ranije zabilježeno. Međutim, nije mogao da ga identifikuje jer nije postojao kod. Pored toga, ovaj signal je primljen i u Madridu i na letu Iberia IB-231. Bukvalno pet minuta kasnije, sve je počelo:
“U 23:08 po lokalnom vremenu, prema planu, počeli smo da se penjemo sa 23 hiljade stopa na 33. U usponu sam vidio paralelno dva crvena svjetla. Bila su ogromne jačine, nije moglo da se vidi da li su na nekoj letjelici. Bili su na takvom kursu da su neizbježno morali da se suoče sa nama. Svjetla su letjela nevjerovatnom brzinom, neviđena za bilo koju konvencionalnu letjelicu, i na trenutak su se zaustavila na maloj udaljenosti od ‘supercaravelle'”.
Manevri nisu pomogli
Svi članovi posade rekli su da je cockpit bio ispunjen purpurnim svjetlom. Pilot je pokušao je da povuče avion u stranu, ali nije uspio. Ova čudna igra mačke i miša trajala je nekoliko minuta. Ovo je bilo dovoljno da putnici počnu da pitaju šta se dešava.
“Svjetla su se igrala s nama desetak minuta i nisam mogao da ih se riješim. Sliku sam proslijedio rukovodstvu u Barcelonu, koje ju je, ne dobivši ništa na ekranu radara, proslijedilo komandi PVO. U određenom trenutku, NLO je slijedio novu putanju sudara, mnogo tačniju od prethodne, a ja sam odgovorio poluautomatskim manevrom, naglo okrenuvši se udesno i strmoglavim padom sa 29.000 na 15.000 stopa”.
Kapetan je zatražio dozvolu za slijetanje na pistu na aerodromu Manises “zbog progona nepoznate letjelice u riziku od sudara”. Naglasio je da sa zemlje “tehnički ništa nije primećeno”. Ali nije negirao verziju o “dva crvena svjetla koja nam se približavaju sa neba”, koja su se kretala neobično. “Ništa se drugo nije moglo vidjeti”, rekao je kapetan u intervjuu za radio stanicu RTVE u Valenciji, snimljen već na zemlji, nakon sigurnog slijetanja. I kopilot je bio jasan: “Ova stvar nas je pratila”.
Do cilja
Međutim, priča još nije gotova. Dok je avion TAE počeo da se spušta, lovac “miragea”, kojim je komandovao kapetan Fernando Cámara, poletio je iz vazduhoplovne baze u Albaceteu. Pilot lovca potvrdio je da je “poletio iz Los Ljanosa u Albaceteu kako bi pokušao da presretne ona crvena svjetla zbog kojih je “supercaravella” prizemljena u Manisesu”. Kapetan je vidio crveni svjetleći objekat i “gonio ga je više od sat vremena”.
On je izjavio da je prišao ovoj neidentifikovanoj letjelici na visini od oko 20 hiljada stopa. I nekoliko sekundi vidio je kako se vatrena svjetlost transformiše u providno staklo i mijenja boju, najprije u žutu, pa plavu, pa ponovo crvenu …
“Čuo sam čak i pulsirajuće zvučne smetnje na različitim frekvencijama, kao da je riječ o signalu.” Prema riječima pilota, NLO je nekako stopio sve svoje komunikacione kanale”.
Slučaj Manises je izazvao je takvu pometnju da je godinu dana kasnije bio pred parlamentom. Nikad se nije došlo do saznanja šta je tačno presrelo i pratilo španski avion na nebu iznad Ibize.
Izvor: informer.rs