UKLETI AUTOMOBIL FRANZA FERDINANDA: Nakon Sarajeva promijenio je 15 vlasnika, imao 6 saobraćajnih nesreća, 13 ljudi je poginulo u njemu

Franz Ferdinand i njegova supruga Sofija su 1914. godine stigli u Sarajevo u velikoj crvenoj limuzini – i baš tu je ovaj prelijepi automobil doživio randevu sa istorijom …

Kompanija Gräf & Stift  je započela najprije proizvodnju bicikala, ali je od 1914. godine prešla na proizvodnju luksuznih automobila za prestižnu klijentelu. Među bogatim uglednicima koji su kupili njihove modele bili su i članovi austrijskog kraljevskog dvora.

Nadvojvoda Franz Ferdinand i njegova supruga Sofija su stigli u Sarajevo u novom novcatom, uglancanom kabrioletu sa šest sjedišta. Dok se Graf & Stift približavao uglu ulice, Gavrilo Princip je ispalio svoje čuvene hice. Nadvojvoda i njegova supruga su ubijeni, ali je Gräf & Stift preživio napad bez i jedne ogrebotine.

Tako je počeo I svjetski rat. Izgleda da je užas trenutka u kome se dogodilo dvostruko ubistvo zauvijek ostao utisnut u nadvojvodin Graf & Stift. Svi koji su kasnije posjedovali ovaj automobil su ili kratko poživjeli ili su bili ozbiljno povređeni.

U sljedećih dvanaestak godina poslije Sarajeva, nadvojvodin automobil je promijenio 15 vlasnika, imao 6 saobraćajnih nesreća. Ukupno je 13 ljudi poginulo u njemu.

Austrijski general Potiorek, na primjer, koji je kupio ukleti Gräf & Stift, doživio je strašan poraz na Ceru i osramoćen je na bečkom dvoru, da bi zbog mentalnih problema završio u ludnici gdje je i umro.

Ne zna se ime sljedećeg vlasnika, ali se zna da je bio armijski kapetan koji je umro u sudaru samo devet dana pošto je kupio ukleti automobil. Pri tom je ubio i dvojicu seljaka koji su izletjeli na put. Automobil nije uspio da izbjegne seljake, pokosio ih je, sletio s puta i zabio se u drvo.

Guverner Jugoslavije (za vrijeme Austro-ugarske okupacije) je zatim kupio automobil Franza Ferdinanda. Dok je automobil bio u njegovom vlasništvu doživio je četiri saobraćajne nesreće i u posljednjoj izgubio ruku. Zaključio je da je Gräf & Stift definitivno uklet. Ali njegov prjatelj, doktor Sikris nije vjerovao da je automobil uklet, pa ga je kupio za sebe. Šest mjeseci kasnije, doktor je poginuo u automobilskoj nesreći. Automobil se prevrnuo i smrskao svog vlasnika.

Sljedeći vlasnik je bio trgovac dijamantima. Izvršio je samoubistvo.

Zatim je automobil kupio švicarski vozač trkaćkih automobila. Udario je u zid u punoj brzini, ispao iz automobila, preletio preko zida i ostao na mjestu mrtav.

Posljednji vlasnik je bio Tibbert Hirschfeld, vlasnik garaže. Hirschfeld je Gräf & Stiftom krenuo na vjenčanje. U kolima je, osim njega, bilo i petoro njegovih bliskih prijatelja. Prilikom preticanja, ukleti auto se misteriozno otrgao kontroli. U saobraćajnoj nesreći koja je usljedila, poginuli su i vozač i svih petoro putnika. To se dogodilo 1926. u Rumuniji.

Mašina Smrti, kako su je nazvali, na kraju je, popravljena i restaurirana, završila u Ratnom muzeju u Beču, gdje je posjetioci još uvijek mogu vidjeti. Međutim, niko se više nije usudio da provoza Gräf & Stift.

Izvor: treceoko.novosti.rs

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti