Tajanstveni egipatski instrument ‘SISTRO’ je otvarao portale i mijenjao klimu!
Egipćani su ga koristili i u rituaima za smirivanje rijeke Nil i sprečavanje njenog izlivanja na obale
Za neke sistro djeluje kao ulaz i izlaz sa jednog mesta na drugo koje koriste bogovi (portali), s obzirom da se pojavljuje u blizini “lažnih vrata” drevnih egipatskih hramova. To je dovelo do uvjerenja da je ovaj artefakt imao moć otvaranja portala.
Jedan od najsvetijih muzičkih instrumenata u drevnom Egiptu bio je upravo sistro, koji se koristio ne samo za proizvodnju neobičnih melodija već i u vjerske svrhe. Vjerovalo se da ima magična svojstva i da može smiriti opasna božanstva i poboljšati klimu.
Pogledajmo istoriju i značenje ovog jedinstvenog instrumenta.
Sistro i njegova upotreba u drevnom Egiptu
Isto tako, Egipćani su koristili sistro za smirivanje rijeke Nil i pokušali da spriječe njeno izlivanje na obale i izazivanje poplava koje su pustošile poljoprivredno zemljište. Dalje, vjerovalo se da je zvuk koji emituje ovaj instrument plašio Seta, boga pustinje, oluja, nasilja i nereda.
Pored toga, boginja Izida je u svojoj ulozi tvorca i majke bila predstavljena držeći kantu koja je u jednoj ruci simbolizovala poplave Nila, a druga sistro. Ovaj muzički predmet imao je veliku važnost u ritualima obožavanja koje su izvođeni.
Sistro kao muzički instrument
Sistro je vrlo star muzički instrument, obično u obliku luka ili potkove, a sastoji se od metalnih ploča umetnutih u šipke. Kada se snažno prodrma, ispušta zvuk sličan vjetru koji duva. Tako su ga opisali Egipćani i druge bliskoistočne kulture.
Riječ sistro potiče od grčke riječi sinio, što znači tresti. Instrument je nazvan terminom siktron, riječ koja se odnosi na objekat koji se trese. Kao udaraljke iz porodice idiofona nalazi se u istoj kategoriji kao i drugi poznatiji instrumenti, poput zvona, kastanjeta i marake.
Sistro i njegovo simboličko značenje
U svom eseju “O Izidi i Ozirisu” grčki istoričar Plutarh ističe važnu ulogu koju je sistro igrao u egipatskom kultu. Nije se koristio samo kao muzički instrument, već je imao i duboku i snažnu simboličku konotaciju.
Plutarh ukazuje da potresanje sistre da bi proizveo zvuk simbolizuje činjenicu da sve postojeće stvari treba promućkati da bi se one probudile i funkcionisale. Kretanje je nešto što se nikada ne može i ne smije prekidati da bi stvari izašle iz stanja pospanosti i rasle.
Dalje, upotrebom sistre, pokušano je da se kontrolišu i smire destruktivne sile prirode. To je takođe bilo sredstvo za uticaj na bogove, bilo da se udovoljava, obožava ili čak plaši i odbija. Sistro je bio poput neke vrste kultnog predmeta ili čak amajlije.
Zvuk instrumenta se takođe smatrao zaštitnim i simboličnim. Bio je povezan sa božanskim blagoslovom i konceptom ponovnog rođenja, ne samo simboličkim značenjem njegovog zvuka već i oblikom i ukrasom artefakta, vezanim za božanstva.
Trenutno se mogu naći freske i zapisi koji prikazuju sveštenike Izise ili njihove pomoćnike kako drže sistro. Neki istraživači ukazuju da njihov zvuk koristio za ulazak u stanje transa tokom kojeg su sveštenice i sveštenici “komunicirali” sa bićima u drugim dimenzijama svijesti.
Sistro se nastavilo koristiti u Egiptu i nakon nestanka faraona.
Danas se sistro i dalje koristi u ritualima u koptskoj i etiopskoj crkvi tokom plesa debtere (pjevača) na važnim crkvenim festivalima. Takođe se povremeno može pronaći u novopaganskim bogosluženjima i ritualima.
Bez sumnje, sistro je nevjerovatan i mističan objekat, što ponovo potvrđuje da su Egipćani bili civilizacija puna senzacionalnih tajni i priča.
Izvor: alo.rs