Pročitajte sve o najbržem civilnom avionu ikad napravljenom
Živimo u doba procvata tehnologije, no prevoz avionima nije se mnogo promijenio već desetljećima. Dobili smo udobnije i sigurnije avione, tehnološki sofisticiranije, ali brzina leta nije se puno mijenjala. Samo su se povećavala vremena provedena u zračnim lukama zbog sigurnosnih i drugih procedura. Štaviše, danas se leti sporije nego prije 2003. Naime, tada je obustavljeno letenje slavnih, ali i kontroverznih nadzvučnih aviona Concorde Air Francea i British Airwaysa. Skupi troškovi, propusti u održavanju i niz katastrofalnih nesreća učinili su da nestane taj najbrži transport koji je bio dostupan građanima.
To bi se, konačno, moglo promijeniti u slijedećem desetljeću. Nadzvučni mlažnjak dvosjed XB-1 je dizajnirala startup kompanija Boom Technology i prozvala ga prvim nezavisno razvijenim nadzvučnim avionom. Prvi let planira se izvesti slijedeće godine, a XB-1 bi trebao biti začetak nove generacije komercijalnih nadzvučnih aviona. U razvoju je i prava putnička verzija koja bi imala mjesta za 45 do 55 putnika. Svaki bi putnik imao svoje komforno sjedište s prozorom i prostorom za odlaganje prtljaga. Dakle, sjedišta bi bila pojedinačna, a ne spojena po dva ili tri u nizu. Let od Londona do New Yorka namjeravaju skratiti na samo 3 sata i 15 minuta, što je i više nego upola kraće od sadašnjih linija. Cijena povratne karte za tu liniju bila bi 5000 američkih dolara.
Da je riječ o ozbiljnom projektu svjedoči i uključivanje Richarda Bransona, osnivača Virgin grupe koja ima vlastitu aviokompaniju. Branson je uložio novac u ovaj startup i naručio prvih 10 Boom aviona. Procjenjuje se da će izrada jednog takvog stajati oko 200 miliona dolara. U proizvodnju će se uključiti i Bransonova firma Virgin Galactic.
– Već sam dugo jako zaljubljen u aeronautiku. Posebno u inovacije i razvoj superbrzih komercijalnih letova – poručio je Branson.
Glavna ideja je smanjiti buku koju stvaraju nadzvučni avioni. Što je i bila velika boljka serije Concorde.
2,2 macha
Boom će postizati brzinu od 2,2 macha, odnosno 2,2 puta brže od brzine zvuka
2500 dolara
trebala bi biti cijena leta od New Yorka do Londona, a povratna karta 5000 američkih dolara
200 miliona dolara
Tolika bi trebala biti cijena jednog putničkog aviona Boom kapaciteta od 45 do 55 osoba.
Izvor: vecernji.hr