Istorija ‘palate na tračnicama’: Kako je Orient Express postao najpoznatiji voz na svijetu?

Nagelmackers je osnovao Compagnie Internationale des Wagons-Lits s ciljem da napravi voz koji bi obuhvatio gotovo cijeli kontinent, a koji bi svojim putnicima ponudio ugodan, udoban i luksuzni način putovanja.

Poznato je da su njime putovali gotovo svi kraljevi s kraja 19. i početka 20. vijeka – od belgijskog kralja Leopolda II. preko engleskih kraljeva Edwarda VII. I VIII. do švedskog kraja Gustava V. i bugarskog kralja Ferdinanda I. Upravo zato nazivali su ga kraljem svih vozova i vozom kraljeva.

Cijela ideja za voz na parni pogon sa spavaćim kolima došla je od sina uglednog belgijskog bankara, Georgesa Nagelmackersa. Georges je dosta vremena proveo u Americi u kojoj su napravljeni inovativni pomaci u željezničkom prometu koji se u to doba smatrao nesigurnim prometnim sredstvom.

Nagelmackers je osnovao Compagnie Internationale des Wagons-Lits s ciljem da napravi voz koji bi obuhvatio gotovo cijeli kontinent, a koji bi svojim putnicima ponudio ugodan, udoban i luksuzan način putovanja.

Uprkos brojnim finansijskim problemima, 1882. godine je završen Orient Express. Originalni voz sastojao se od 4 spavaća vagona s ukupno 58 kreveta, vagona-restorana koji je posluživao vrhunska jela, te s dva vagona za prtljag.

Iako se kroz godine mijenjao broj njegovih vagona, kao i osnovna ruta – najpoznatija je relacija od Pariza do Konstantinopola, odnosno Istanbula preko Strasbourga, Munchena, Beča i Bukurešta koja je ustanovljena 1889. godine. Vožnja je trajala tri dana, odnosno 68 sati.


Vagoni su bili ispunjeni samo najkvalitetnijim materijalima. Pića su se služila u kristalnim čašama, a spavalo se na svilenoj posteljini. Ne čudi što su cijene karata bile vrlo visoke, niti što je Orient Express bio vrlo popularan među imućnijim građanima.

Interes za ovaj tip prevoza počinje slabiti nakon drugog svjetskog rata zbog razvoja brže automobilske i vazduhoplovne industrije.

Krajem sedamdesetih godina prošlog vijeka američki preduzetnik James Sherwood kupio je na aukciji dva originalna vagona Orient Expressa, restaurirao ih, te na njihovom osnovu napravio novu luksuznu željezničku liniju Venis Simplon Orient Express koja spaja London, Pariz i Veneciju.

Jednom godišnje Venis Simplon Orient Express zainteresovanim gostima nudi i put originalnom trasom od Pariza do Istanbula. Ova luksuzna šestodnevna pustolovina sa stajanjem i noćenjima u hotelima s 5 zvjezdica po hotelima velikih evropskih gradova stoji od 7.500 do 17.000 eura.

Izvor: punkufer.dnevnik.hr

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti